Het wordt tijd om je mobile shopping strategie aan te pakken want de feestdagen komen er weer aan! Uit onderzoek is namelijk gebleken dat shoppen via smartphones en tablets steeds populairder wordt rondom deze periode. Wil je je omzet een boost geven? Dan is het essentieel om je te richten op mobile shopping. Ga direct aan de slag met deze 3 tips!
1. Omzet verhogen met slimme tech-oplossingen
Retailers die nog geen mobile webshop hebben, kunnen daar met de juiste technologie snel verandering in brengen. Je kunt een specialist inschakelen om een mobiele webshop naast je huidige webshop en/of winkel te laten bouwen. Maar heb je iets meer tijd, dan kun je beter voor een omnichannel oplossing gaan. Omnichannel verbindt alle verkoopkanalen – de fysieke winkel, de pc webshop én de mobile webshop! Je mobile webshop loopt daardoor gelijk aan je ‘normale’ webshop en hoef je niet meer apart aan te passen. Daarmee bespaar je natuurlijk heel veel kostbare tijd die je in andere omzetverhogende activiteiten kunt steken.
Wat betekent het gebruik van omnichannel voor jouw onderneming? Allereerst staan alle transacties van je verkoopkanalen in één centrale database. Zo kun je vrijwel meteen zien hoe je mobile webshop presteert ten opzichte van je andere verkoopkanalen. Maar het systeem verzamelt nog meer data: denk bijvoorbeeld aan het gedrag van klanten die je mobile webshop bezoeken. Handig, want deze data kun je gebruiken om de reis die je klant aflegt van productpagina naar de knop ‘Afrekenen’ te optimaliseren en de omzet verhogen.
Omzet verhogen met omnichannel?
Wij vertellen je graag meer.
2. Fris design, verbeterde mobile shopping beleving
Een betere mobiele winkelervaring kan leiden tot meer mobiele bestedingen. Een snelle laadtijd draagt daar zeker aan bij, maar ook moet er gekeken worden naar een gepast mobile webdesign. Ga voor een design dat de identiteit van je brand goed weergeeft. Geef je mobile webshop daarbij een vleugje actualiteit door bijvoorbeeld een kleurrijke kerst of sinterklaas banner aan de pagina toe te voegen.
Welk design je ook kiest: ga altijd voor een responsive design. Hiermee zorg je ervoor dat het design op je pc naadloos overloopt naar tablet en smartphone. Zonder de User Experience aan te tasten! Ondernemers die gebruik maken van Lightspeed kunnen kiezen uit meer dan 60 predesigned responsive designs! Elk thema is eenvoudig te installeren en gemakkelijk naar wens aan te passen. Bekijk de hele lijst in de Lightspeed Theme Store.
3. Optimaliseer voor last-minute shoppers
De consument heeft een heel jaar om zich voor te bereiden op de feestdagen. Maar als het erop aankomt, doen klanten pas hun inkopen vlak voor de desbetreffende feestdag. Niet gek dat, volgens een Google rapport, zoekopdrachten rondom deze periode voornamelijk de woorden ‘’waar koop ik’’ en ‘’openingstijden’’ bevatten.
Maak het last-minute shoppers gemakkelijker door altijd voor hen klaar te staan. Dat doe je door online en offline aanwezig te zijn, maar ook door je mobile webshop strategie te verbeteren. Zorg ervoor dat deze makkelijk te vinden is in online zoekresultaten. Werk aan de laadtijd van je webshop – een sneller bestelprocess kan namelijk leiden tot omzetsverhoging.
Gebruik je Lightspeed? Dan is het zeker geen slecht idee om ook eens in de App Store te kijken. Apps als VePanel spelen in op het gedrag van je bezoekers en kunnen hen op verschillende manieren makkelijker begeleiden naar de bestelpagina. Bekijk de Lightspeed App Store voor meer.
Nieuws en handige tips, speciaal voor jou.
Alle tools om jouw onderneming te groeien, direct in je inbox.