Terwijl de horeca zich weer herpakt en de Nederlandse consument gewend raakt aan de terugkeer naar het normale leven, blijkt uit een recente enquête van Lightspeed onder 1000 Nederlandse consumenten het volgende:
- 85% van de Nederlanders geeft aan dat pinnen als betaalmethode in restaurants hun voorkeur geniet.
- 41% zegt dat het grootste voordeel van digitale innovatie in de horeca is dat ze sneller kunnen bestellen en betalen. Het lijkt erop dat het zelf digitaal bestellen en betalen vorm begint te krijgen in het consumentengedrag.
- 51% gaat liever niet naar een restaurant waar ze niet met pin kunnen betalen.
Deze resultaten reflecteren de ontwikkelingen van de afgelopen maanden: Nederlanders willen graag gebruik maken van het heropende horeca aanbod en omarmen daarbij digitale innovatie.
Meer data, minder tijd kwijt aan administratie
Met behulp van Lightspeed Payments zijn horeca-ondernemers minder tijd kwijt aan hun administratie. Alle relevante rapporten, zoals verkoop-, belasting-, en voorraadrapporten – , staan centraal in de backoffice van het kassasysteem. Daarnaast is Lightspeed Payments een aanvulling op het scala aan betalingsoplossingen die door Lightspeed worden geaccepteerd, zoals vouchers, creditcards en betaalpassen, cadeaubonnen en betalingen via mobiele applicaties.
Met Lightspeed Payments kunnen ondernemers tijd besparen bij het beheren van data door deze niet langer handmatig te verwerken. Het geeft zelfstandige horeca-ondernemingen ook toegang tot functionaliteiten die door de pandemie cruciaal zijn geworden, zoals mobiel en contactloos betalen.
Simon Vanbrabant, eigenaar en manager van Noorman, was de eerste ondernemer in de Benelux die Lightspeed Payments installeerde voor zijn horeca-onderneming:
“Er is geen onderscheid meer tussen verschillende betaalmethoden. Bij veel betaalproviders zijn de extra kosten per creditcard verwarrend en onoverzichtelijk, bij Lightspeed Payments is het kostenplaatje transparant.” Hij vervolgt: “Ik hoef ook niet langer te kiezen tussen ‘Mastercard’ en ‘VISA’, het is gewoon ‘Lightspeed Payments’. Voor mijn gasten betekent dit dat ze met hun smartphone, smartwatch of contactloos met hun kaart kunnen betalen. En voor mijn accountant is het ook een stuk makkelijker: die krijgt nu één keer per maand een gedetailleerd overzicht toegestuurd, direct vanuit Lightspeed.”
Beheer betalingen vanuit één systeem
Lightspeed Payments bleek tijdens de COVID-19-pandemie essentieel voor veel Noord-Amerikaanse bedrijven. Door te werken vanuit één systeem konden ondernemers het ongemak dat komt kijken bij een externe betaalaanbieder achter zich laten en in plaats daarvan profiteren van een veilig, wereldwijd geïmplementeerd platform.
“De Europese horeca is weer open, net op tijd voor de zomervakantie. Dit is een cruciale tijd voor de kleine en middelgrote bedrijven die we in die regio bedienen. Professionals moeten zowel reageren op de sterke vraag als in staat zijn om flexibel te reageren op eventuele beperkingen die door de overheid ingevoerd kunnen worden. Payments helpt ondernemers zich aan te passen in een snel veranderende context”, aldus Jona Georgiou, General Manager Payments bij Lightspeed.
“Deze lancering stelt onze klanten wereldwijd in staat om snellere, veiligere transacties aan te bieden waarmee ze meer diepgaande data over hun bedrijf kunnen verzamelen én waarmee ze tegemoet komen aan de behoefte van hun gasten om contactloos of met kaart te betalen”.
Om hun klanten te verzekeren van betrouwbare, PCI DSS-conforme en veilige betalingsverwerkingen is Lightspeed een partnerschap aangegaan met betaalplatform Adyen. De service is per direct beschikbaar voor ondernemers in Nederland en België.
Meer leren over Lightspeed Payments?
Geen derde partijen en installatiekosten, maar snelle, betrouwbare betalingen—rechtstreeks vanuit je kassasysteem.
Nieuws en handige tips, speciaal voor jou.
Alle tools om jouw onderneming te groeien, direct in je inbox.