Heb je een webshop of een website voor je fysieke winkel? Dan kan een blog-pagina niet meer ontbreken. Het is een plek waar je als expert je kennis deelt en klanten informatie geeft over je onderneming of je producten. Zie het als een branding tool, een SEO tool en een podium om jezelf te profileren. Op de lange termijn kan een blog zelfs meer klanten opleveren. In dit artikel delen we 4 redenen waarom een blog op je website moet hebben.
1. Deel je expertise
Een blog op je website geeft je de mogelijkheid om je kennis te delen met je doelgroep en te laten zien dat je weet wat er in jouw branche speelt. Jij bent immers de expert in jouw vakgebied. Door consequent te bloggen over tips en observeringen uit jouw vakgebied bouw je vertrouwen op bij je lezer. Klanten kunnen op die manier net iets sneller over de streep getrokken worden om tot aankoop over te gaan.
2. Maak gebruik van persoonlijke interactie
Een blog is een toegankelijke bron van informatie. Door de informele toon waarin blogs vaak worden geschreven kun je sneller een relatie opbouwen met je klanten. Maak het persoonlijker, zonder je professionaliteit te verliezen. Deel nieuwe blogs op je Facebook pagina en start een conversatie door er een vraag bij te stellen. Op die manier betrek je je klanten en verhoog je je engagement. Op deze manier creëer je een conversatie en kom je te weten wat er bij hen speelt. Het is belangrijk om op de vragen en opmerkingen te reageren, want een relatie moet wel van twee kanten komen.
3. Houd je website levendig
Een website bestaat uit bondige informatie die niet (vaak) verandert. Om je website levendiger te maken kun je een blog toevoegen aan je website. Hier kun je de laatste nieuwtjes of informatie delen die je niet meteen kwijt kunt op je andere pagina’s, maar die wel relevant is. Omdat elke blog door Google als een pagina wordt gezien en gerankt, heb je meer kans om via de zoekmachine gevonden te worden.
4. Trek meer bezoekers met een blog op je website
Elke blog is een kans om gevonden te worden via Google, dus is het zonde om die kans niet te grijpen. Google waardeert unieke content. Hoe meer mensen op jouw blog-onderwerp zoeken, op jouw link klikken en lang op je website blijven, hoe hoger je ranking in de zoekmachine en hoe beter je dus gevonden wordt.
Ook is het belangrijk om te focussen op linkbuilding. Zorg ervoor dat andere websites links naar jouw blog plaatsen op hun website. Deze zogenaamde backlinks dragen ook bij aan een hogere ranking in Google.
Een andere manier om meer klanten naar je website te trekken is door je blog content te delen op social media. Het is een extra platform waarmee je je blog zichtbaar kunt maken. Afhankelijk van het type blog kun je je blog het beste delen op Facebook of Linkedin.
Nieuws en handige tips, speciaal voor jou.
Alle tools om jouw onderneming te groeien, direct in je inbox.