De Burgemeester van Napels
Toen Peter Tuinhof een kleine zes jaar geleden zijn pizzeria ‘De Burgemeester van Napels’ opende, was hij de eerste in Leeuwarden met een steenoven. Hij had het succes van dit concept gezien in de randstad en dacht ‘dat kan ik ook’. Zo geschiedde: vanaf dag één is zijn zaak een geliefde hotspot bij de inwoners van de Friese hoofdstad.
Nu de lockdown tot een eind lijkt te komen bespreken we met Peter hoe hij zich voorbereidt op het aankomende terrasseizoen en wat volgens hem de rol is van technologie in het verbeteren van de gastervaring.
Type onderneming
Restaurant
Producten
Lightspeed Restaurant
Locatie
Leeuwarden
Integraties
L1NDA
Tikkie Check
Een ander perspectief
Peter: “Ik was voordat ik m’n eigen zaak begon actief bij grote bedrijven als Hanos en Heineken. Door de horeca vanuit dat perspectief te ervaren krijg je meer context van de bedrijfsvoering; je kijkt al snel wat verder naar andere mogelijkheden.”
Deze bredere blik zie je terug in de toepassing van technologie. Bij de Burgemeester van Napels wordt het gezien als middel om meer persoonlijk contact te realiseren door dagelijkse processen te verbeteren: welke taken kun je vereenvoudigen of weghalen bij werknemers om ervoor te zorgen dat zij meer tijd kunnen besteden aan de gasten?
Gebruiksgemak en inzicht
Deze continue zoektocht was één van de redenen waarom Lightspeed hem aansprak: “Het is een intuïtief systeem, erg gebruiksvriendelijk. Onze parttimers kunnen na twee doorlopen gelijk aan de slag!”
Andere redenen hebben vooral betrekking op de hoeveelheid inzicht dat het systeem biedt. In de backend ziet Peter in één oogopslag wat zijn hardlopers en slow movers zijn en kan hij in real time zien hoe het gaat met zijn dagelijkse omzet. Met het terrasseizoen in aantocht kan hij eenvoudig seizoensartikelen toevoegen en zijn menukaart opnieuw indelen.
Contactloze efficiëntie
Een andere ontwikkeling die positief bijdraagt aan zowel zijn ervaring als die van zijn gasten op het terras, is het installeren van de contactloze betaaloplossing Tikkie Check. De app moet niet alleen zijn omloopsnelheid verhogen, maar met op de ene hoek een schouwburg en op de andere een bioscoop waarvan de voorstellingen allebei om 20.15 uur beginnen, ook het afrekenproces optimaliseren voor zowel z’n werknemers als gasten.
Peter: “Ik kan hier binnen alleen al 120 man kwijt, tel daar nog het terras bij op en je kunt je vast indenken wat voor een flessenhals het afrekenen vormde. We horen zo vaak dat het eten lekker was, maar het afrekenen lang duurde. Dat komt in de toekomst hopelijk niet meer voor!”
"Met de zon komt natuurlijk een vol terras. Door te investeren in integraties zoals Tikkie Check proberen we de drukte voor te blijven en ook in de zomer een consistente gastervaring te blijven bieden."
Peter Tuinhof, eigenaar