et CLAIRE
et CLAIRE is een rasechte viennoiserie, een speciaalzaak met een groot assortiment van zoete en hartige luxebroodjes en gebakjes. De zaak in de Beethovenstraat serveert daarbij koffie van topkwaliteit en een selectie van mousserende wijn, champagne, wit en rood. Met een achtergrond in fashion, een stevige passie voor food, en een opleiding als professionele barista, was het de droom van Ewout de Jong om een eigen merk te creëren.
Lees ons uitgebreide interview met et CLAIRE hier.
De crème de la crème
“Het woord viennoiserie spreekt tot de verbeelding, en maakt mensen nieuwsgierig,” vertelt Ewout. “We zijn bewust voor een compleet nieuw concept gegaan, maar wel met de bedoeling om iets herkenbaars te creëren.” Het hoeft dan ook niet te verbazen dat de typerende gele kleur van crème toonaangevend is in de huisstijl van et CLAIRE. “Gasten worden spontaan vrolijk van onze opvallende inrichting en komen vaak al filmend binnen. Dat is natuurlijk waar we op hadden gehoopt, en het is fantastisch om te zien dat het ook echt zo is.”
Enter Lightspeed: snelheid en inzicht
Waarom kozen Ewout en Frank voor Lightspeed? “Lightspeed werkt logisch en snel en dat is precies wat je als ondernemer nodig hebt,” verklaart Ewout. “De gebruikservaring is ook heel prettig, waardoor ons hele team in een mum van tijd was opgeleid.” Maar naast gebruiksgemak en snelheid is ook inzicht een bepalende factor geweest. “De backoffice laat je zien waar je piek- en daluren liggen, en hoeveel je op één dag verkoopt versus wat je hebt ingekocht. Dat geeft je ontzettend veel inzicht.”
“Lightspeed werkt logisch en snel en dat is precies wat je als ondernemer nodig hebt. ”Ewout de Jong, Mede-eigenaar, et CLAIRE
Bestellen en betalen zonder obstakels of vertraging
et CLAIRE is sinds dag één een populaire trekpleister. En om de populariteit in goede banen te leiden en op peil te houden, besloten Ewout en Frank hun team van extra digitale tools te voorzien. “Omdat het vaak druk is in onze zaak, zijn simpele, snelle afhandelingen van bestellingen en betalingen meer dan gewenst,” voegt Ewout toe. Daarom gebruikt et CLAIRE Lightspeed Payments en Lightspeed’s Kitchen Display System, om de foutmarge of vergissingen te verlagen. “Naast het koffiezetapparaat staat nu een extra iPad waarop ons personeel alle bestellingen kan zien, wanneer ze zijn binnengekomen, en in welke volgorde.”