Het COVID-succes van Rond de Tafel
COVID-19 had als gevolg dat veel populaire events direct hun activiteiten moesten staken. Dit gold ook voor het Amsterdam Wine Festival en Fête du Champagne; twee events die normaliter duizenden bezoekers naar de Gashouder in Amsterdam trekken.
In plaats van dat de organisatoren bij de pakken neer gingen zitten, stampten ze in drie weken het grootste pop-up sterrenrestaurant van Nederland uit de grond: Rond de Tafel.
Type onderneming
Fine Dining
Producten
Lightspeed Restaurant
Integraties
Formitable
Locatie
Amsterdam
Eén restaurant, drie weken tijd.
Zodra hun voorstel door de Gashouder was geselecteerd lag de focus volledig op heel veel werk verzetten in een hele korte tijd. “We hadden dus het beste idee: sterrendiners door vijf verschillende chefs, op anderhalve meter afstand. Dat is fantastisch, maar we moesten wel snel schakelen,” aldus Mees Driessen, vormgever en marketeer.
Om het event te realiseren werkten ze samen met verschillende partners – waaronder Lightspeed – en met succes: het diner van de eerste chef (Soenil Bahadoer) was binnen een paar uur uitverkocht.
Plug and play-systeem.
In totaal hebben vijf sterrenchefs (Erik van Loo, Richard van Oostenbrugge, Egon van Hoof, Soenil Bahadoer en Wilco Berends) hun kookkunsten mogen presenteren in de Gashouder.
Een event waarbij om de zoveel weken een volledig nieuw menu en bijbehorende wijnkaart moet worden gepresenteerd vraagt om een flexibel systeem. Mees: “Lightspeed is gewoon top. Het is heel simpel: ik voer de producten in, stel de vloer en BTW in, de rapporten zijn makkelijk na te gaan en als ik het niet weet kan ik gewoon de customer service spreken. Je installeert het en kunt gelijk aan de gang!”
Altijd overzicht en inzicht.
Lightspeed bleek ook op de vloer prettig in gebruik. Met 95 couverts (en na de verruiming van de maatregelen zelfs 130) moet je als bediening duidelijk het overzicht kunnen houden. Met Lightspeed konden namen, uitzonderingen en overige bijzondere verzoeken in een handomdraai op de bon worden gezet.
Behind the scenes maakten de geavanceerde rapporten de communicatie naar alle zakenpartners een overzichtelijk proces. Nu, 13.000 gasten verder, kijkt de organisatie terug op Rond de Tafel als een daverend succes, waar misschien nog wel een vervolg op komt..
“De geavanceerde rapportages van Lightspeed zijn top. We moeten alles kunnen analyseren, voor onze partners en natuurlijk voor onszelf. Wat werkt wel en wat werkt niet op productniveau? En welke dagen zijn bijvoorbeeld het populairst?”
Mees Driessen, visueel vormgever en marketeer