The Breda Group
In 4,5 jaar is The Breda Group uitgegroeid van één restaurantje om de hoek van het Rembrandtplein tot een horeca concern met vier zaken: Klein Breda, BREDA, PITA en Maris Piper. Iedere zaak heeft een eigen identiteit en doelgroep, maar ze staan allemaal voor hoge kwaliteit in productgebruik en service. We spraken mede-oprichter Johanneke en directrice Laura over de snelle groei van The Breda Group en de rol van Lightspeed in dit proces.
Type onderneming
Fine Dining
Producten
Lightspeed Resto
Locatie
Amsterdam
Van 15 naar 80 man
The Breda Group begon hun eerste locatie met 15 mensen. Ondertussen is er 80 man werkzaam in het bedrijf: dit omvat zowel de werknemers op het hoofdkantoor aan de Keizersgracht als de medewerkers op de vloer. Met zulke snelle groei is het belangrijk om strategisch na te denken over hoe de waarden en normen waar het bedrijf ooit mee is begonnen, gewaarborgd kunnen blijven. Leidinggevenden kunnen niet meer overal aanwezig zijn, en dat brengt uitdagingen met zich mee.
Altijd overzicht, ook op afstand
Laura: “De rapportagemogelijkheden van Lightspeed zorgen ervoor dat je altijd een overkoepelend overzicht behoudt in wat er op de vloer gebeurt.” Dit is niet alleen relevant voor Laura: geautomatiseerde dagrapporten houden iedereen op de hoogte van het dagelijkse reilen en zeilen in de verschillende gelegenheden. Zo hoeven de belanghebbenden die niet direct gebruik maken van het kassasysteem niet bang te zijn dat ze iets missen van wat er op de vloer gebeurt.
Gebruiksvriendelijkheid en groei
Johanneke: “Als we een nieuw concept zien wat nog niet bestaat in Amsterdam, willen we dat het liefst meteen oppakken. We wachten altijd op bepaalde kansen die zich voordoen.” Lightspeed geeft The Breda Group de mogelijkheid om deze kansen met beide handen aan te grijpen. De gebruiksvriendelijke backoffice met duidelijk inzicht in de cijfers zorgt ervoor dat ze precies weten hoe ze ervoor staan en hoe ze verder kunnen bouwen aan hun onderneming.