Vind meer nieuws

Company

Lightspeed stelt Kady Srinivasan aan als Chief Marketing Officer

Kady Srinivasan

Kady Srinivasan vervoegt Lightspeed als hoofd van marketing terwijl het bedrijf zijn managementteam blijft uitbreiden om strategische groei te stimuleren.

MONTREAL, 6 december 2022 – Lightspeed Commerce Inc. (NYSE: LSPD) (TSX: LSPD), het complete ondernemersplatform waarmee handelaars van over de hele wereld hun operaties kunnen vereenvoudigen, opschalen, en uitstekende klantervaringen bieden, heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf voormalig Klaviyo en Dropbox-manager Kady Srinivasan heeft aangesteld als Chief Marketing Officer onder JP Chauvet, CEO van Lightspeed.

Srinivasan is een doorgewinterde leidinggevende met meer dan 15 jaar ervaring in het leiden, opbouwen en opschalen van marketingactiviteiten bij bedrijven in retail, gaming, consumentenproducten en technologie. In haar nieuwe rol zal Srinivasan de algemene marketingstrategie van Lightspeed leiden en  voortbouwen op de positie van het bedrijf op de markt om strategische groei, innovatie en waarde voor shareholders en klanten wereldwijd te stimuleren.

“We zijn verheugd om Kady als onze nieuwe CMO in het Lightspeed-team te verwelkomen. Ze brengt ruime ervaring met zich mee zoals het opschalen van SaaS-bedrijven, het uitbreiden van nieuwe activiteiten en het lanceren van innovatieve cloudgebaseerde softwareoplossingen,” aldus JP Chauvet, CEO van Lightspeed. “Haar unieke vaardigheden zullen van cruciaal belang zijn voor Lightspeed terwijl we ons concentreren op onze doelmarkt van complexe mkb-bedrijven, onze naamsbekendheid vergroten en onze belangrijkste retail- en horecaproducten wereldwijd blijven uitrollen.”

Voor haar overstap naar Lightspeed bekleedde Srinivasan de functie van SVP, Global Head of Marketing bij Klaviyo, een aanbieder van SaaS-technologie voor het automatiseren van marketing. Daarvoor was Srinivasan Chief Marketing Officer bij Owlet Baby Care. Daar leidde ze de wereldwijde marketing- en verkoopactiviteiten die voor een verbeterde brand awareness zorgden, breidde ze het bereik en vraag van de markt uit, en vergrootte ze de bekendheid van het bedrijf als toonaangevende speler in gezondheidstechnologie voor baby’s. Voor haar werk bij Owlet Baby Care was Srinivasan Global Head of Marketing and Integrated Go-to-Market bij Dropbox, waar ze als hoofd van marketing voor mkb-bedrijven en consumenten aanzienlijke groei binnen beide klantsegmenten realiseerde. Verder heeft Srinivasan ook een cruciale rol gespeeld bij de lancering van het Dropbox Business product en merk, en de beursgang van Dropbox. Srinivasan was ook werkzaam als Senior Director of Growth and Integrated Marketing voor de afdeling mobiel van Electronic Arts. Op dit moment is ze ook Venture Advisor bij Relay Ventures en mentor bij Girls Who Code. Srinivasan heeft een MBA van de University of North Carolina at Chapel Hill en een BE van het R.V. College of Engineering.

“Het is een spannende tijd om bij Lightspeed aan de slag te gaan,” zegt Kady Srinivasan, Chief Marketing Officer van Lightspeed. “De technologie van het bedrijf speelt nu meer dan ooit een belangrijke rol bij het laten floreren van complexe bedrijven. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring op het gebied van marketing in de techsector in te zetten om de positie van Lightspeed als één van de werelds meest innovatieve en snelst groeiende handelsbedrijven te bevorderen. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan.”

Over Lightspeed

Het complete ondernemersplatform van Lightspeed ondersteunt ondernemingen die de ruggengraat vormen van de wereldeconomie. Het helpt ondernemers te vereenvoudigen, op te schalen en bij het bieden van uitzonderlijke klantervaringen. Ons online ondernemersplatform transformeert en verenigt digitale en fysieke processen door verkoop via verschillende kanalen, het uitbreiden naar nieuwe locaties, wereldwijde betalingen, financiële oplossingen en toegang tot leveranciersnetwerken.

Opgericht in 2005 in Montréal, Canada, staat Lightspeed genoteerd op de New York Stock Exchange en Toronto Stock Exchange (NYSE: LSPD) (TSX: LSPD). Met teams gevestigd in Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific bedient Lightspeed retail-, horeca- en golfondernemingen in meer dan 100 landen. 

Ga voor meer informatie naar: lightspeedhq.nl

Op sociale media: LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube en Twitter

Toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie en toekomstgerichte verklaringen bevatten in de zin van de toepasselijke effectenwetgeving (‘toekomstgerichte verklaringen’). Toekomstgerichte verklaringen zijn verklaringen die voorspellend van aard zijn, afhangen van of verwijzen naar toekomstige gebeurtenissen of omstandigheden en worden aangeduid met woorden of woordcombinaties als ‘zal’, ‘verwacht’, ‘anticipeert’, ‘is van plan’, ‘plant’, ‘gelooft’, ‘schat’ of soortgelijke uitdrukkingen over zaken die geen historische feiten zijn. Dergelijke verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van de onderneming en houden inherent talrijke risico’s en onzekerheden in, bekend en onbekend, met inbegrip van economische factoren. Een aantal risico’s, onzekerheden en andere factoren kunnen ertoe leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht, waaronder, naast andere factoren, de risicofactoren die worden genoemd in onze meest recente Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations, onder Risk Factors in ons meest recente Annual Information Form, en in onze andere deponeringen bij de Canadese effectentoezichthouders en het Amerikaanse Securities and Exchange Committee, die allemaal beschikbaar zijn op ons profiel op SEDAR (www.sedar.com) en op EDGAR (www.sec.gov). Lezers dienen deze en andere factoren zorgvuldig in overweging te nemen bij het nemen van beslissingen met betrekking tot de achtergestelde stemgerechtigde aandelen van Lightspeed en niet bovenmatig vertrouwen te stellen in toekomstgerichte verklaringen. De toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht zijn geen garanties voor toekomstige prestaties en hoewel toekomstgerichte verklaringen gebaseerd zijn op veronderstellingen die de onderneming redelijk acht, kunnen de werkelijke gebeurtenissen en resultaten wezenlijk verschillen van hoe ze zijn uitgedrukt of gesuggereerd worden in toekomstgerichte verklaringen van de onderneming. Behalve wanneer dit expliciet vereist is door toepasselijke wetgeving, wijst Lightspeed elke verplichting af om deze toekomstgerichte verklaringen bij te werken of te herzien als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

Mediacontacten

Lightspeed

Ilja Zeidler, Senior PR Manager EMEA

[email protected]

Marcommit

Mariëlle van Schaik, Account Manager

[email protected]

M +31 6 57552986 | T +31 35 5822730

Meer over dit onderwerp
Company